Ønsker du at klage
Hvis det skulle ske, at du er utilfreds og føler dig forkert og dårligt behandlet af Vandmiljø Randers, har du mulighed for at klage.
![Klage Digitalt](/media/oqko3at0/klage-digitalt.jpg?width=51&height=40&v=1da15997ee57f00)
Vi vil rigtig gerne høre fra dig, hvis du er utilfreds med os og føler dig forkert og dårligt behandlet af os. Vi ser gerne, at vi løser det i fællesskab og fjerner eventuelle misforståelser.
I første omgang skal du sende din klage til os på mail@vmr.dk.
Du kan også sende din klage skriftligt til vores postadresse Vandmiljø Randers, Ny Havnevej 20, 8960 Randers SØ. Skriv "Klage" som overskrift i brevet.
Beskriv bedst muligt:
- hvad du klager over
- hvem du har været i kontakt med
- hvornår det er sket
- adresse- og kontaktoplysninger
Hvis du herefter er utilfreds med afgørelsen, har du mulighed for at indgive en forbrugerklage efter lov nr. 524 af 29. april 2015 om alternativ tvistløsning i forbindelse med forbrugerklager (forbrugerklageloven).
Klagen indgives til Center for Klageløsning v/ Nævnenes Hus via Klageportalen på dette link: Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet (naevneneshus.dk) (linket åbner i et nyt vindue).
Klageadgangen er fastsat i forbrugerklagelovens kapital 5 om mediation. Indgiver du en klage til Center for Klageløsning, er omkostningen i første omgang fastsat til 100,- kr. Er der ikke fundet en mindelig løsning ved mediation, kan der klages til Forbrugerklagenævnet. Dette koster 400,- kr. Beløbet tilbagebetales som udgangspunkt, hvis du får medhold. Ved bekendtgørelse nr. 65 af 16. januar 2019 om behandling af forbrugerklager i Nævnenes Hus samt Forbrugerklagenævnet er der fastsat beløbsmæssige over- og undergrænser for størrelsen på det omtvistede beløb, som betingelse for indbringelse af klager. Læs mere på www.forbrug.dk (linket åbner i et nyt vindue).
Men lad os se, om vi ikke kan løse det i fællesskab inden da.